Wonen en economie

Wat hebben we daarvoor gedaan? Thema Economie

Wat wilden we daarvoor doen?

Wat hebben we daarvoor gedaan?

1.

Nu het merendeel van de kavels op Het Klooster is uitgegeven, zal in 2020 Parkmanagement Het Klooster worden opgericht.

Na de raadsbehandeling in januari 2020 zijn drie ondernemers bereid gevonden om in het bestuur van de Coöperatie parkmanagement Het Klooster zitting te nemen. Samen met een vertegenwoordiger vanuit de gemeente vormen ze samen het bestuur, welke in januari 2021 daadwerkelijk opgericht zal worden.

2.

Omdat wij verwachten dat bedrijventerrein De Liesbosch zich kwalitatief positief zal ontwikkelen gaan we in gesprek over een mogelijke overname en beheer van de wegen van De Liesbosch, die nu nog in private handen zijn. Het huidige verdeelde eigendom leidt tot veel praktische problemen daar waar het gaat om handhaving, onderhoud, verlichting, zoutstrooien etc.

De gesprekken zijn gestart. U bent hierover geïnformeerd door middel van raadsbrief 2020-468.

3.

Stadsmarketing  

  • In 2020 organiseren we langs de sporen van de stadmarketingstrategie verschillende activiteiten om verder draagvlak te creëren voor de oprichting van stadsmarketingorganisatie in Nieuwegein.
  • Op het spoor inwoners wordt de viering Nieuwegein 50 jaar aangewend en er wordt verder gewerkt met het thema Nieuwe Hollandse Waterlinie.  
  • Op het spoor ondernemers worden er activiteiten georganiseerd die het belang van een stadsmarketing organisatie voor deze doelgroep laten zien, zodat er draagvlak ontstaat gezamenlijk een stadsmarketingorganisatie op te richten.

Spoor inwoners:
Thema Nieuwe Hollandse Waterlinie: in verband met corona hebben er geen offline activiteiten kunnen plaatsvinden. Het evenement de PLOFparade is hierdoor verschoven naar 2021.
Thema 50 jaar: de stadsmarketing partners dragen bij aan de organisatie van de viering van Nieuwegein 50 jaar in de vorm van een plan voor een standbeeld.

Spoor ondernemers:
Bijeenkomst met stakeholders heeft digitaal plaatsgevonden om verder te praten over doel stadsmarketing voor Nieuwegein. De propositie logistieke hotspot heeft verder vorm gekregen.

In verband met corona: digitaal platform Koop Lokaal (website + facebook kanaal) is opgericht om lokale ondernemers een helpende hand te bieden en diverse hart-onder-de-riem-acties.

Deze pagina is gebouwd op 06/08/2021 08:17:54 met de export van 06/08/2021 08:01:40